معاون وزیر نیرو: با همت كارشناسان ایرانی بر خشكسالی های ممتد فائق آمده ایم
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمد رضا عطار زاده عصر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد 'تنگ سرخ' در شیراز افزود: بلندترین سد بتنی دو قوسی با نام كارون 4 در كشورمان با دستان طراحان و مهندسان ایرانی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: دستیابی كشورمان به ركورد ساخت 12 میلیارد متر مكعب مخازن آب دستاورد بزرگ دیگری است كه امسال به آن دست یافتیم و برگی بر افتخارات میهن اسلامی افزود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: استان فارس از جمله استان هایی است كه در سالهای اخیر از خشكسالی آسیب زیاد دیده و حتی مهار یك قطره آب در این استان ارزشمند است.

عطار زاده گفت: حجم سدهای در دست احداث در این استان حدود یك میلیارد متر مكعب و حجم سد های در حال بهره برداری سه میلیارد متر مكعب است و با احداث طرح های جدید امید است استان فارس به شرایط پایدار در بهره برداری از منابع آب دست یابد.

وی افزود: سد تنگ سرخ با مسایل و مشكلات فنی مواجه بود و متخصصان در وزارت نیرو تا اطمینان كامل از بر طرف شدن مسایل فنی اجازه احداث این سد را ندادند و امروز شاهد بر طرف شدن همه مشكلات فنی طرح هستیم.

عطار زاده گفت: امید است احداث سد تنگ سرخ، شیراز را به جایگاه شهر گل و بلبل نزدیك كند و طراوات و شادابی خاص به این شهر بخشد.

سد تنگ سرخ با طول تاج 775 متر، عرض تاج 12 متر، ارتفاع 95 متر، حجم آب تنظیمی 62/17 میلیون متر مكعب در دو كیلومتری شمال غرب شیراز با 800 میلیارد ریال اعتبارات شهرداری شیراز و وزارت نیرو ساخته می شود. ك/2

677 /675/607





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: